söndag, januari 08, 2012

Nästan som himma


Det är kul när det händer lite på det alkoholfria området och jag har köpt lite äppelmust tidigare på bolaget när det har varit specificerade äppelsorter i dem vilket känns lite spännande. Den här innehåller alla möjliga sorter, ekologiskt odlade och skall enligt baksidestexten ge en smak av Österlen...Det senaste måste komma med luften då Maglehem faktiskt inte ligger på Österlen utan strax norr om. Under de 26 år mina föräldrar bott på orten har vi haft roligt åt mäklarnas försök att vilja flytta objektet över åsen och få upp priset och arvodet lite.
Jag köpte ingen, 48 kronor för 630 ml kändes lite för mycket. Hade de pressat var sort för sig eller lite olika blandningar hade jag varit mer intresserad. Den godaste äppelmusten jag druckit var för övrigt pressad på Transparante Blanche, vilket känns lite märkligt då det inte smakar speciellt mycket om det äpplet.
Bilden kommer från Systembolagets hemsida och musten hör till det tillfälliga sortimentet