onsdag, januari 04, 2012

Brödbakning


I förrgår bakade jag Annas knådfria bröd och igår testade jag Cooks Illustrated´s som jag tog via appen.
CI har lite intressanta saker som lite öl och 1 msk vinäger i, betydligt längre jästider och så skall den gräddas i en emaljerad gryta som förvärms i ugnen. Min gryta var upptagen av en köttgryta på spisen så jag tog och satte in min baksten ( som jag inte tror varit ute ur skåpet på ett år ) och så jäste och gräddade jag brödet i min vanliga springform. Brödet blev riktigt bra men jag känner att jag längtar efter lite grovt i brödet och jag har mjöl som stått ett bra tag så det känns som om jag vill baka upp det ganska snabbt nu.

CI har vissa saker som är fria och sen får du rubbet när du betalar in 35 dollar och du har dessutom två veckor på dig innan de drar pengarna att ångra dig. I appen finns även en funktion som gör att man klickar på en ingrediens så läggs den till i en shoppinglista och det finns timers inbyggda i recepten, dock har jag inte fattat hur jag skall få ljud i dem....